25.2 C
Athens
July 24, 2021
Image default
AUTO

Next e.Go: Η ενδιαφέρουσα ιστορία του κατασκευαστή που έρχεται Ελλάδα!

Η γερμανική εταιρεία, που αναμένεται να ανοίξει εργοστάσιο στη χώρα μας, κλήθηκε να περάσει από συμπληγάδες πέτρες, αλλά πλέον ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία.

Τον Δεκέμβριο του 2020 η βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Next e.Go Mobile SE υπέγραψε «επιστολή προθέσεως» για την κατασκευή εργοστασίου στην Ελλάδα. Την υπογραφή του έβαλε και ο Υφυπ. για την Οικονομική Διπλωματία κ. Κώστας Φραγκογιάννης, παρουσία -μεταξύ άλλων- του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που εφόσον υλοποιηθεί θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 5.500 έμμεσες, θα εξοπλίσει τη χώρα μας με τεχνογνωσία και ταυτόχρονα θα την αναδείξει στην διεθνή αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά κράτη στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Πριν, όμως, γίνει γνωστή προς τα μέρη μας, η εταιρεία μας είχε χρειαστεί να περάσει μέσα από συμπληγάδες πέτρες. Φλέρταρε με τη χρεοκοπία και δεν μπορούσε να παράγει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.Go Life, το οποίο περνά τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου στη γερμανική πόλη Άαχεν. Πρόκειται για το μοντέλο που φαίνεται πως θα παράγει και το εργοστάσιο που αναμένεται να αναγερθεί στην Ελλάδα.

Τις τελευταίες μέρες η γερμανική εταιρεία επανήλθε στο προσκήνιο, για λόγο που δεν συνδέεται με τη χώρα μας. Η E.Go πλέον εισέρχεται σε νέο καθεστώς, με τον ιδρυτή της, Gunter Schuh, να αποτελεί από την 1η Ιουνίου παρελθόν από την εταιρεία. Πλέον τα «κλειδιά» της τελευταίας έχει μια ομάδα διαχείρισης -με επικεφαλής τον Ali Vezvaei (Πρόεδρος ΔΣ) – η οποία έχει ως στόχο να γιγαντώσει τον μικρό κατασκευαστή δίνοντάς του νέα πνοή.

Από το ναδίρ στο ζενίθ

Η αποχώρηση του ιδρυτή της εταιρείας σηματοδοτεί το αποκορύφωμα μιας ταραχώδους περιόδου για την αυτοκινητοβιομηχανία: Στις 2 Απριλίου του 2020 η E.Go Mobile ξεκίνησε διαδικασίες προστατευτικής ασπίδας που της επέτρεψε να οργανώσει την αναδιάρθρωσή της υπό την προστατευτική κάλυψη του νόμου περί αφερεγγυότητας.

Να σημειωθεί πως «προστατευτική ασπίδα» αποτελεί μια ειδική διαδικασία στο γερμανικό δίκαιο περί αφερεγγυότητας που χορηγείται από δικαστήριο σε όσες εταιρείες έχουν θετικές προοπτικές επιτυχούς αναδιάρθρωσης. Βασικός λόγος κίνησης διαδικασιών αφερεγγυότητας είναι η αδυναμία πληρωμών.

Η εταιρεία προχώρησε σε ριζικό μετασχηματισμό και οικονομική αναδιάρθρωση, με τις προσπάθειές της να ευδοκιμούν.

Φρέσκο χρήμα

Σήμερα η Next e.Go Mobile SE βρίσκεται υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, ατενίζοντας με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον. Η ολλανδική εταιρεία ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου (private equity firm) ND Industrial Investments B.V, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Ali Vezvaei απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς διέγνωσε μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.

Παράλληλε υπήρξε ένας νέος γύρος χρηματοδότησης, όπου συμμετείχαν περισσότεροι επενδυτές, χορηγώντας πάνω από 30 εκατ. ευρώ στα ταμεία.

Το συγκεκριμένο ποσό λειτούργησε ως μοχλός σωτηρίας για την εταιρεία και ταυτόχρονα της επέτρεψε να συνεχίσει την παραγωγή του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου E.Go Life, στο Άαχεν.

Βάσει του υφιστάμενου χρονοδιαγράμματος, οι πρώτες μονάδες θα παραδοθούν εντός του καλοκαιριού. Πρόκειται για την έκδοση περιορισμένης παραγωγής (1.000 αυτοκίνητα) E.Go Life Next η οποία θα κοστίζει 22.990 ευρώ – συμπεριλαμβανομένου του σχετικού μπόνους.

Γερμανικά μέσα, ακόμη, αναφέρουν πως η εισροή 30 εκατομμυρίων ευρώ δεν αποτελεί τη μοναδική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Κερδοφόρα πιστεύεται πως θα είναι τόσο η επιχειρηματική της δραστηριοποίηση στην Ελλάδα, όσο και το “pooling” με τις VW και την κινεζική SAIC.

Σημειωτέον ότι “pooling” ορίζεται η σύναψη συμφωνιών μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών για τη δημιουργία «ομάδων». Με αυτό τον τρόπο «πέφτει» ο μέσος όρος CO2 ανά αυτοκίνητο και άρα το πρόστιμο, εφόσον δεν επιτευχθεί συμμόρφωση με τα όρια ρύπων.

Η δραστηριοποίηση της Next e.Go Mobile SE

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την εγκατάσταση βιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με παραγωγική δυναμικότητα έως και 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα είναι άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση από την γερμανική εταιρεία προβλέπεται ότι θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο και περίπου 5.500 έμμεσες θέσεις στο ευρύτερο υποστηρικτικό σύστημα που θα προμηθεύουν το εργοστάσιο.

Μάλιστα το προσωπικό που θα προσληφθεί θα καταρτίζεται συχνά στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Άαχεν της Γερμανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν νωρίτερα από ότι περιμένουμε

Χαμηλή η… τάση στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά


Ραγδαία η μείωση της τιμής των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Η RR Cullinan είναι η αγαπημένη των ΝΒΑers

report

Αν θέλετε να περνάτε απαρατήρητοι μην πάρετε το Manhart RQ 900

report

Πόσο προσιτά θα είναι τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

report

Ποιος τυχερός θα αποκτήσει την Porsche 928 του Tom Cruise στο «Risky Business»;

report

Jeep: Tο τέλος των diesel πλησιάζει

report

Audi RS Q e-tron: Με το βλέμμα στο Dakar (+video)

report