15.1 C
Athens
May 28, 2020
Image default
AUTO

Πως το καρό ύφασμα έγινε το έμβλημα του VW Golf GTI

Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν δώσει το όνομά τους σε μία ολόκληρη κατηγορία μοντέλων. Το Volkswagen Golf GTI είναι ένα από αυτά και το κατάφερε χάρη στις πρωτοποριακές επιλογές μιας γυναίκας.

Οι περισσότεροι άντρες εμπιστευόμαστε το γυναικείο γούστο για την εμφάνισή μας. Το ίδιο φαίνεται πως έκανε και Volkswagen με την Gunhild Liljequist το 1976 για το Golf GTI το οποίο προκάλεσε αίσθηση. Παρόλο που μόνο μερικές λεπτομέρειες το έκαναν να ξεχωρίσει, οπτικά από το απλό Golf,η Volkswagen επηρεασμένη από την σχεδιάστριά της κατάφερε να καταγράψει τη διάθεση της εποχής.

Η Gunhild Liljequist, ζωγράφος πορσελάνης και σχεδιάστρια συσκευασιών σοκολάτας, προσλήφθηκε στο τμήμα υφασμάτων και χρωμάτων της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ το 1964, όταν ήταν μόλις 28 ετών και η δουλειά της επικεντρώθηκε στις χρωματικές αποχρώσεις. Έτσι όταν το πρώτο Golf GTI μπήκε στην παραγωγή, τη δεκαετία του 1970, της ανατέθηκε να σχεδιάσει διάφορα στοιχεία του εσωτερικού του και να παρουσιάσει μία sportive οπτική. Η ιδιοφυΐα της Liljequist επικεντρώθηκε στο να προσθέσει στο αυτοκίνητο δύο ξεχωριστά αλλά απλά στοιχεία: Καρό επένδυση καθισμάτων και ένα… μπαλάκι του Golf στην άκρη του επιλογέα ταχυτήτων.

«Το μαύρο χρώμα είναι sport, αλλά ήθελα χρώμα και ποιότητα», δήλωσε η Liljequist και πρόσθεσε: «Πήρα έμπνευση από τα ταξίδια μου στη Μεγάλη Βρετανία, όπου πάντα έβρισκα υφάσματα υψηλής ποιότητας με ιδιαίτερα μοτίβα. Αποφάσισα πως το κόκκινο καρό θα έσπαγε το μαύρο της επένδυσης».

Και η μπάλα του Golf στον επιλογέα;

«Αυτή ήταν μια εντελώς αυθόρμητη ιδέα» δήλωσε η Liljequist: «Απλώς εξέφρασα δυνατά την διαπίστωση, πως δεν γίνεται αυτοκίνητο με το όνομα Golf να μην έχει κάπου μία μπάλα του παιχνιδιού. Έτσι πρότεινα να μπει στον… επιλογέα ταχυτήτων.» Αν και οι ιδέες της αντιμετωπίστηκαν με κάποιες δεύτερες σκέψεις, το καρό μοτίβο καθισμάτων απέκτησε το δικό του όνομα (Clark Plaid), και το μπαλάκι του Golf έγινε το σήμα των GTI.

Για μια γυναίκα που αγαπούσε προσωπικά μόνο τα ασπρόμαυρα σχέδια, τα χρώματα φώτιζαν τον επαγγελματικό κόσμο της Liljequist στην τριετή καριέρα της στην Volkswagen. Οι δεκαετίες από το ’60 ως το ’80 ήταν ένας πολύ δημιουργικός και πειραματικός χρόνος στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων και η δουλειά της Liljequist επηρέασε μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Volkswagen. Εκτός από το Golf GTI, οι δύο πιο αξιοσημείωτες συνεισφορές της στον κόσμο των αυτοκινήτων ήταν η περιορισμένη έκδοση του 1987 “Etienne Aigner” του Mk1 Golf Cabriolet και η απόχρωση πέρλα (με ιριδισμούς) στην βαφή αυτοκινήτων. Μάλιστα η τελευταία εξέλιξε και έκανε ευκολότερη, την εφαρμογή μεταλλικών χρωμάτων στα αυτοκίνητα.

Η Liljuquist αποσύρθηκε το 1991, αλλά η κληρονομιά της είναι κυριολεκτικά… συνυφασμένη με τις επενδύσεις των αυτοκινήτων Volkswagen.

- -

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Απεικόνιση του μελλοντικού Ford GT

report

Σε δημοπρασία κλασικό Mazda MX-5 σε κατάσταση καινούργιου

report

Στην παραγωγή και πάλι η Aston Martin DB5

report

Οι πωλήσεις πολυτελών οχημάτων ανακάμπτουν στην Κίνα

report

Toyota RAV4: Το ηγετικό SUV

report

Ηλεκτρικά λεωφορεία, ταξί και σταθμοί φόρτισης σε αυτοκινητόδρομους!

report