22.2 C
Athens
August 9, 2020
Image default
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα για τις ασφαλιστικές η… μειωμένη κίνηση στους δρόμους

Μπορεί η φετινή παραγωγή του κλάδου οχημάτων να βαίνει μειούμενη, ωστόσο ανακούφιση στις ασφαλιστικές εταιρείες προκαλεί η συνεχιζόμενη μείωση της οδικής κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι αυτό θα μπορούσε να συνεπάγεται για τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και τελικά τις αποζημιώσεις που θα καταβληθούν.

Η εκδήλωση της πανδημίας είχε ως αποτέλεσμα τη δραστική υποχώρηση της κυκλοφοριακής κίνησης, λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ και πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) Γιάννης Αληγιζάκης, η ζήτηση βενζινών και πετρελαίου κίνησης μειώθηκε κατακόρυφα από τα μέσα Μαρτίου έως και το τέλος Απριλίου και ειδικότερα τον Απρίλιο η πτώση στο πετρέλαιο κίνησης κυμάνθηκε γύρω στο 40% και στις βενζίνες περίπου στο  60%! Τα ποσοστά αυτά είναι πρωτοφανή…

Πέραν όμως της περιόδου Μαρτίου-Απριλίου, η κάμψη της κυκλοφοριακής κίνησης εξακολούθησε να κυμαίνεται σε διψήφια νούμερα (από -10% έως -20%) και κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, δηλαδή και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων,  με την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου να έχει ξεκινήσει εξ’ ίσου απογοητευτικά.

«Με δεδομένο ότι ο περυσινός Αύγουστος ήταν ένας πολύ δυνατός μήνας για τον κλάδο, όλα δείχνουν πως τα πράγματα θα εξελιχθούν ιδιαίτερα πτωτικά καθ’ όλη τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού» υποστηρίζει ο κ. Αληγιζάκης, συμπληρώνοντας πως λόγω και του μειωμένου τουρισμού, η πτώση της ζήτησης για βενζίνες κυμαίνεται γύρω στο 40% στα νησιά της χώρας, με την κάμψη σε ορισμένα νησιά του Ιονίου να φτάνει ακόμη και στο 70%!

Οι εξελίξεις αυτές μπορεί φυσικά να προκαλούν έντονους πονοκεφάλους στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, ωστόσο φαίνεται πως καθησυχάζουν τα στελέχη των ασφαλιστικών ομίλων, καθώς η μειωμένη κυκλοφοριακή κίνηση οδηγεί σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα και σε μικρότερες καταβολές αποζημιώσεων.

Πριν την εκδήλωση της πανδημίας, πολλοί παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι τα τιμολόγια του κλάδου οχημάτων ήταν πολύ χαμηλά και ενίοτε παρέπεμπαν σε «πτωχευτικά ασφάλιστρα». 

Στη συνέχεια ωστόσο, η κατάσταση στο μέτωπο της παραγωγής επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όχι μόνο γιατί αρκετοί οδηγοί σταμάτησαν προσωρινά να ασφαλίζουν τα αυτοκίνητά τους (πιστεύοντας ότι δεν κινδυνεύουν με πρόστιμο, από τη στιγμή που δεν κυκλοφορούσαν στους δρόμους), αλλά και γιατί ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν σε νέες μειώσεις-εκπτώσεις τιμολογίων. Ως αποτέλεσμα, η παραγωγή του κλάδου οχημάτων από το -0,9% που είχε σημειώσει κατά το πρώτο φετινό δίμηνο σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, να βρεθεί στο -8,6% στο τέλος του πρώτου πενταμήνου.

Κύκλοι της αγοράς πάντως, εκτιμούν ότι στο σύνολο της φετινής χρονιάς, το ποσοστό πτώσης της παραγωγής θα «μαζευτεί» ως ένα βαθμό, καθώς μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, πολλοί οδηγοί έσπευσαν να συμμορφωθούν με το νόμο, καλύπτοντας ασφαλιστικά τα οχήματά τους. Έτσι ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων επέστρεψε στα προ πανδημίας επίπεδα. Παρόλα αυτά, ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων εξακολουθεί να είναι πολύ μεγάλος και σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου υπερβαίνει τις 600 χιλιάδες.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Μεγάλες ζημιές στον Λαγκαδά από την κακοκαιρία

NEWSROOM

Πώς να αγοράσετε με επιδότηση ηλεκτρικά οχήματα

NEWSROOM

Θεσσαλονίκη: Πτώση 21% στη χρήση αστικής συγκοινωνίας μετά την άρση των μέτρων

NEWSROOM

Πως θα εφαρμοστεί η μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος

NEWSROOM

Πόρος: Στήριξη ζητούν οι επιχειρηματίες μετά το τοπικό lockdown

NEWSROOM

Νοτοπούλου: Νέο ρεσιτάλ ασυνέπειας από τον Χ. Θεοχάρη

NEWSROOM